Major Gyöngyi: Minden a Luna Fox-trilógiáról

Már a második kötetét mutatja be

Miskolci Napló

2021. szeptember 18. - Admin 01

Major Gyöngyi egy tizenkét éves „írónő”, akinek fejében könyvei közül az első kötet még kilencévesen született meg. Most a második kötettel együtt mutatja be azt, de már készen van a harmadik szövegezése is.

 

Luna Fox egy kislány, aki különböző izgalmas kalandokat él át barátaival, 5.jpgés találkozik Hope-pal is, aki végső megoldást nyújt neki egy-egy problémára. Pont úgy, mint ahogy Isten „szól bele” a mi életünkbe. A könnyen olvasható történetet Major Gyöngyi, egy tizenkét éves miskolci iskolás találta ki, korábban látott mesefilmek alapján. A mozgóképből nyert ihlet már három könyvben öltött testet, tíz-tíz fejezet formájában. Most az első és a második könyvet mutatja be a II. Rákóczi Ferenc Megyei és Városi Könyvtárban szeptember 16-án, csütörtökön délután fél 5-től. Előtte Csorba Piroska Szabó Lőrinc-díjas író, költő előadását hallgatják az érdeklődők a gyermekirodalomról.

 

Minap.hu: Mi visz rá egy gyereket arra, hogy könyvet írjon a kortársait jobban foglalkoztató számítógépezés helyett? 

Major Gyöngyi: Szoktam játszani is a gépen, de történeteket is szeretek írni rajta. Kisebb koromban mindig csak elkezdtem egyet-egyet, de egyiket sem fejeztem be. Édesanyám aztán addig biztatott, míg végre kikerekedett egy teljes sztori, nagy meglepetésére egyből tíz fejezet. Aztán együtt elkezdtük átolvasni az írásaimat és kijavítgatni a kisebb hibákat. Volt olyan, hogy „vérig sértett”, mikor az egyik fejezet után kijelentette, hogy túl unalmas! De aztán megbékéltem, és átírtam, mert hallgatok rá. Mint ahogy kisebb baráti körömre is, akikkel gyakran megbeszélem a terveimet, de vannak különböző internetes oldalak is, amik pl. az rajzoláshoz adnak ihletet. A Luna-sztori főszereplőjével van néhány közös tulajdonságunk: kedves, segítőkész, odafigyelő, van benne bátorság, plusz ő át tud változni sárkánnyá is, és más szuperképességei is vannak. Jó lenne, ha nekem is lenne ilyen lehetőségem...!

Minap.hu: Elmeséled a menetét egy könyv megírásának?

Major Gyöngyi: Először a kötelességeimre figyelek: házi és tanulás, csak aztán a könyvre. A szöveg megírása után illusztrációt készítek a fejezetekhez, javítgatom őket. Ez a művészeti ág sem áll távol tőlem, képregényt is szeretek rajzolni. Előfordult már, hogy amikor rosszkedvűen jöttem haza a suliból, „kinyírtam” egy-egy fontosabb szereplőt, de Anyukám végül mindig megmenti őket. Nyáron persze sokkal több időt tudtam az írással tölteni.

Minap.hu: Hogyan tovább?

Major Gyöngyi: Szeretnék továbbra is írni, már három újabb történet van a fejemben, amiken folyamatosan dolgozom. Szeretnék jobban megtanulni rajzolni. Felnőttként szívesen lennék író és magyartanár, de érdekel a rajz és az informatika is. Jelenleg a Diósgyőri Református Általános Iskola hetedikes tanulója vagyok. S ahogyan édesanyám velem, úgy majd én is sok időt töltök együtt a gyerekeimmel.

Forrás: https://minap.hu/cikk/mar-masodik-kotetet-mutatja-be

A bejegyzés trackback címe:

https://mjrgyngy.blog.hu/api/trackback/id/tr5916693024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása